Heard my baby's heartbeat for the first time!

Discussion in 'Second Trimester' started by weefoggy, Dec 19, 2011.

  1. weefoggy

    weefoggy Well-Known Member

    Joined:
    Oct 4, 2011
    Messages:
    794
    Likes Received:
    0
    It was amazing! I bought a doppler when I was 12 weeks and haven't been able to find a heartbeat since, got to the point where I didn't want to try as it was worrying me when we couldn't find anything.

    Anyhow OH persuaded me to try again last night and after just 30 seconds he found a strong healthy heartbeat! It was a beautiful moment, problem is it is addictive and I want to listen again! :lol:

    I read somewhere you should only do it once/twice a week, anyone aware of the correct guidelines? x
     
  2. aliciabubba

    aliciabubba Well-Known Member

    Joined:
    Oct 10, 2011
    Messages:
    1,732
    Likes Received:
    0
    its beautiful isnt it! xxx
     
  3. masonowen

    masonowen Well-Known Member

    Joined:
    Nov 4, 2010
    Messages:
    1,289
    Likes Received:
    0
    I heard mine for the first time too. Took the mw 10 mins to find it, baby was really hiding lol.
     
  4. Belle23

    Belle23 Well-Known Member

    Joined:
    Nov 9, 2011
    Messages:
    859
    Likes Received:
    0
    I'm scared to get one because I think I will become obsessed with listening, but then I'm obsessed with not knowing lol xxx


     
  5. jules84

    jules84 Well-Known Member

    Joined:
    Dec 18, 2011
    Messages:
    909
    Likes Received:
    0
    aww how amazing! im sure ur delighted , congrats xxx
     
  6. Loula

    Loula Well-Known Member

    Joined:
    Oct 8, 2011
    Messages:
    6,732
    Likes Received:
    7
    omg am going to the midwife tomorrow to hear my bambinos heartbeat, cant imagine what an amazing feeling it is xxx
     
  7. weefoggy

    weefoggy Well-Known Member

    Joined:
    Oct 4, 2011
    Messages:
    794
    Likes Received:
    0
    Oh you'll love it Loula....it is as good as seeing the first scan! Enjoy! xx
     
  8. Loula

    Loula Well-Known Member

    Joined:
    Oct 8, 2011
    Messages:
    6,732
    Likes Received:
    7
    omg the best experience was hearing little bambinos heartbeat beating away at around 130-140 is this good, Midwife said it was a very strong heartbeat, has made me feel a bit better about bambino now roll on the next scan x
     
  9. Maria1977

    Maria1977 Well-Known Member

    Joined:
    May 20, 2010
    Messages:
    5,272
    Likes Received:
    0
    Aww yay :yay: I cried first time I heard my sons lol

    This time I haven't heard the hb yet, got my 16 wk midwife appointment next week so hopefully she'll find it then.

    I hired a doppler a while back, but I never found the hb and sent it back without re-renting it. In the paperwork that came with it htough it didn't say anything about how frequently to use/not to use xxx
     
  10. Loula

    Loula Well-Known Member

    Joined:
    Oct 8, 2011
    Messages:
    6,732
    Likes Received:
    7
    Yeah this was my 16 weeek appointment and i was soo looking forward to it, MW has said to go to my original date of 6th june so ticker is 2 days behind at moment, mine was found straight away luckily she preapred me saying dnt worry if i dnt find it first time and we both couldnt miss it xxx
     
  11. KarenC

    KarenC Well-Known Member

    Joined:
    Nov 23, 2011
    Messages:
    2,113
    Likes Received:
    0
    Aww... it's lovely, isn't it? I didn't expect I'd hear mine until my 16 week appointment on Jan 4th, but I was in for a consultant appointment about bloods today and my midwife said she'd try the doppler if I liked, although it might be early to find it easily. Luckily she found it almost immediately! Hubby was there too and you should have seen the grin on his face. Magic!
    xx
     
  12. reillybaby1987

    reillybaby1987 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    1,466
    Likes Received:
    0
    Awww its amazing when you hear their tiny lil heartbeat for the first time....its so much faster than ours xx
     
  13. Loula

    Loula Well-Known Member

    Joined:
    Oct 8, 2011
    Messages:
    6,732
    Likes Received:
    7
    sounds sooo weird but is beautiful xxx
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice