Will you be finding out the sex of your baby?

Discussion in 'First Trimester' started by Mummy2toddler, Jun 1, 2013.

  1. Mummy2toddler

    Mummy2toddler Well-Known Member

    Joined:
    Aug 22, 2012
    Messages:
    3,586
    Likes Received:
    0
    So I was just wondering ladies will you be finding out the sex of your baby? If everything goes ok with my pregnancy I won't be. With my son we paid to find out at 16+3. My boyfriends sister in law had a baby a few months ago they didn't find out and when she was in labour it was so exciting not knowing what she was having obviously it's exciting if you know too but I think it will be lovely not knowing. Plus we have all my sons big stuff cot Moses basket which is all unisex anyway. I think if everything goes ok again I'll have another boy lol!! My boyfriends side is all boys. Getting very ahead of myself as I'm only 6 weeks lol but just trying think positive! Xxx
     
  2. Lilmisshopeful

    Lilmisshopeful Well-Known Member

    Joined:
    May 21, 2013
    Messages:
    5,793
    Likes Received:
    0
    Yes we will be. I didn't with my daughter and was a lovely surprise but this time I want to know so I can buy things coloured rather than unisex x
     
  3. Mummy2toddler

    Mummy2toddler Well-Known Member

    Joined:
    Aug 22, 2012
    Messages:
    3,586
    Likes Received:
    0
    Aw how nice!! I agree unisex is boring isn't it lol. I think it will give me something aim for in labour through the pain not only do we get meet our baby but find out if we have a son or daughter. I'm so impatient though and I hate waiting so I hope I stick to my words I really don't want find out but if temptation is there lol! Xx
     
  4. Lilmisshopeful

    Lilmisshopeful Well-Known Member

    Joined:
    May 21, 2013
    Messages:
    5,793
    Likes Received:
    0
    It is hard not to ask and I'm glad I didn't know with her. I got a big age gap tho so have to buy everything and thought I might as well ask so can buy colours x
     
  5. Holly1991

    Holly1991 Well-Known Member

    Joined:
    Sep 11, 2012
    Messages:
    1,667
    Likes Received:
    0
    I'm so going to find out.. I'm rubbish with suprises makes me nervous and I'm also to impatient and want to get the room decorated all Girly or all boy like haha :) too excited :) x
     
  6. Sprk

    Sprk Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    1,602
    Likes Received:
    0
    My oh said they don't tell you the sex? I was surprised to hear it.....I am from the US originally, and most people find out hehe. Either way, we have decided to keep it a surprise :D
     
  7. Lilmisshopeful

    Lilmisshopeful Well-Known Member

    Joined:
    May 21, 2013
    Messages:
    5,793
    Likes Received:
    0
    They tell you at your 20 week scan. 16 if you go private x
     
  8. Puppy mad

    Puppy mad Well-Known Member

    Joined:
    Feb 25, 2013
    Messages:
    347
    Likes Received:
    0
    Tri hopping here..

    We have had this discussion in my house since finding out. We have decided not to find out. I think the suspense and surprise is much more fun.. Plus all my family and friends are having great fun guessing :).

    If this was my 2nd pregnancy then I might find out, so I can be more organised and sort old clothes it etc.

    Xx
     
  9. Sprk

    Sprk Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    1,602
    Likes Received:
    0
    I thought they did lol. I think my oh is a little behind the times haha
     
  10. Lilmisshopeful

    Lilmisshopeful Well-Known Member

    Joined:
    May 21, 2013
    Messages:
    5,793
    Likes Received:
    0
    That or he thinks you might ask lol x
     
  11. Sprk

    Sprk Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    1,602
    Likes Received:
    0
    Lol. He is so insistent they won't tell you, but says if they do....he still wants a surprise lol
     
  12. Lilmisshopeful

    Lilmisshopeful Well-Known Member

    Joined:
    May 21, 2013
    Messages:
    5,793
    Likes Received:
    0
    Lol bless him. My mate found out at 18 weeks when she had an emergency scan x
     
  13. BBaby

    BBaby Well-Known Member

    Joined:
    Jul 28, 2012
    Messages:
    844
    Likes Received:
    0
    I know I should be patient, but anyone that knows me knows this is not in my vocabulary!

    I'm one of those people that shakes the presents under the tree or peels the corner to have a sneaky look .... (I'm 31 not 10) :)

    I know it may be spoiling the surprise, but surprises are not fun for me I have to know lol xxx
     
    #13 BBaby, Jun 1, 2013
    Last edited: Jun 1, 2013
  14. Lilmisshopeful

    Lilmisshopeful Well-Known Member

    Joined:
    May 21, 2013
    Messages:
    5,793
    Likes Received:
    0
    I want to know so bad. I'm trying to convince the oh that £80 to go private and find out 4 weeks earlier is an essential item haha x
     
  15. BBaby

    BBaby Well-Known Member

    Joined:
    Jul 28, 2012
    Messages:
    844
    Likes Received:
    0
    I think I will be the same lilmisshopeful! I was going to get a 7 weeks scan but thought in the back of my head I know I will be wanting scan to know sex early ..... So have refrained ..... But getting to 12 weeks is a killer! Xx
     
  16. mrssmith2011

    mrssmith2011 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 22, 2011
    Messages:
    1,522
    Likes Received:
    0
    We are going to find out. We want to be able to buy the right colour. I'm 6 weeks 6 days so I am a little ahead of myself. First midwife appointment on Monday. We can't wait to get to the 12 week scan and then maybe we can relax a little bit :)
     
  17. Balthazar1275

    Balthazar1275 Well-Known Member

    Joined:
    Jun 19, 2012
    Messages:
    9,663
    Likes Received:
    0
    Yes we are going to find out as soon as we possibly can. My husband likes to organise everything and not knowing the sex would just kill him. I want to know so I can buy gender appropriate items, I find unisex items a bit boring. We will be getting a private scan 16/17 weeks.

    Michelle x
     
  18. Sammy jo

    Sammy jo Well-Known Member

    Joined:
    May 12, 2013
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    This is a sore subject in my house I have my heart set on not knowing and my oh wants to know! He said he will just find out but I know he will let it slip to someone and ill be so annoyed that somebody else knows what I'm carrying before me so I'm on trying to convince him that we shouldn't find out! Men why they can't just agree with us I will never know x
     
  19. Mummy2toddler

    Mummy2toddler Well-Known Member

    Joined:
    Aug 22, 2012
    Messages:
    3,586
    Likes Received:
    0
    Oooooh some interesting replies !! xx

    I am soooooo impatient its crazy. I used to have to open my christmas presents before christmas day because i hated surprises ha ha. Well until I had my son christmas is all about him now :D but im soooo impatient. I am wishing the hours days and weeks away lol!! Just want be 12 weeks but then ill still worry no matter how far i am like crazy lol. Trying to count down to things we have to look forward to! Have another scan on 5th june which is my dads birthday so counting down to that we go see robbie williams 3 weeks today in manchester so counting down to that and if everything is ok ill be 9 weeks then so thats quite exciting!!

    I sooooo dont want to find out but im sure we will have a boy lol!! x
     
  20. Lilmisshopeful

    Lilmisshopeful Well-Known Member

    Joined:
    May 21, 2013
    Messages:
    5,793
    Likes Received:
    0
    I was lucky I had an early scan at 6+5 and am being scanned again at 10 weeks cos I'm high risk. I will convince him lol x
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice