Omg one born every minute

Discussion in 'Third Trimester' started by Sleepy sue, Jan 11, 2012.

  1. Sleepy sue

    Sleepy sue Well-Known Member

    Joined:
    Apr 14, 2011
    Messages:
    3,060
    Likes Received:
    0
    It's officially scaring me!!!!!!
     
  2. mummy2b19

    mummy2b19 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 27, 2011
    Messages:
    2,602
    Likes Received:
    0
    I would quite like a birth like the girl in the birthing pool please xx
     
  3. cosmicgirl

    cosmicgirl Well-Known Member

    Joined:
    Dec 27, 2010
    Messages:
    16,519
    Likes Received:
    0
    Don't! They only put the extremes on there. And do you know what, if you can't handle the pain you don't have to, the epi is amazing! So relax and remember you have options x
     
  4. Danielle77

    Danielle77 Well-Known Member

    Joined:
    Aug 8, 2011
    Messages:
    185
    Likes Received:
    0
    That water birth was amazing - I was in floods!!!!
     
  5. Verity2011

    Verity2011 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 14, 2011
    Messages:
    1,723
    Likes Received:
    0
    DH has been saying how amazing that girl handled it so I tried to point out to him she clearly had an easy and uncomplicated birth. I would however love if mine was like that but I'm not getting my hopes up! Lol
     
  6. Sleepy sue

    Sleepy sue Well-Known Member

    Joined:
    Apr 14, 2011
    Messages:
    3,060
    Likes Received:
    0
    I def want that water birth (please god!!!)
    Kerry was scaring the bejesus out of me she totally lost it :( bless her!!

    Cos the effect that epi had was amazing!! X
     
  7. l_maclean

    l_maclean Well-Known Member

    Joined:
    Jul 14, 2011
    Messages:
    8,894
    Likes Received:
    0
    That other girl was going a bit over the top though - if she had stopped scream for a minute and listened, it woulda been a lot easier for her.

    I want the water birth though - it looked perfect. xxx
     
  8. cosmicgirl

    cosmicgirl Well-Known Member

    Joined:
    Dec 27, 2010
    Messages:
    16,519
    Likes Received:
    0
    Sometimes you just get so overwhelmed and you kinda lose yourself. The epi is so worth it for some and allows you to enjoy your labour when you feel like you were losing it iykwim x
     
  9. Nic36

    Nic36 Well-Known Member

    Joined:
    Jul 8, 2011
    Messages:
    3,016
    Likes Received:
    0
    I really shouldn't be watching this... Far too scary!!
     
  10. LoopyLouize

    LoopyLouize Well-Known Member

    Joined:
    Nov 24, 2010
    Messages:
    6,994
    Likes Received:
    2
    I'm aiming for a water birth but knowing me I'll be thrashing about that much I'll leave more water on the floor than the pool! She did amazing didn't she!

    Bless I feel so sorry for that Kerry, I feel like giving her a hug lol x
     
  11. TORino

    TORino Well-Known Member

    Joined:
    Feb 27, 2011
    Messages:
    6,213
    Likes Received:
    0
    I should not be watching this either... :shock:
     
  12. TashaWink

    TashaWink Well-Known Member

    Joined:
    Jul 6, 2011
    Messages:
    2,140
    Likes Received:
    0
    I'm really bad...I watch it and think if they can do it then I know I can
     
  13. pinkyprincess

    pinkyprincess Well-Known Member

    Joined:
    Oct 21, 2010
    Messages:
    10,660
    Likes Received:
    0
    I couldn't help but think they all had a pretty easy time and the 'good' side was shown :| got so nostalgic for my bump I went to stroke it when the show started and I got a handful of flab :(


     
  14. BevG

    BevG Well-Known Member

    Joined:
    Jul 10, 2011
    Messages:
    7,806
    Likes Received:
    20
    yeah they make me laugh, tho my OH actually says he hopes i scream and hurt so i can feel what the rest of the mere mortals call pain lol. he reckons im invincible or something and need to learn what its like to be mortal so i can feel sorry for other ppl when theyre in pain. its soo not true lol i do feel sorry for ppl in real pain but i also think some ppl make much too much fuss about it.

    im so gonna watch the programme on after it too
     
  15. kerry5a

    kerry5a Well-Known Member

    Joined:
    Oct 5, 2011
    Messages:
    927
    Likes Received:
    0
    That poor woman!! And her OH, sat here in tears. Omg that's me this time next week...gulp!
     
  16. Rachel1509

    Rachel1509 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 19, 2011
    Messages:
    1,616
    Likes Received:
    0
    I've watched so many episodes of this on 4od but it hasn't ever scared me as much as tonights programme did! All the screaming and panicking and baby getting stuck. Oh no :(

    Sent from my BlackBerry using Tapatalk
     
  17. Sleepy sue

    Sleepy sue Well-Known Member

    Joined:
    Apr 14, 2011
    Messages:
    3,060
    Likes Received:
    0
    Anyone watching how to be a good mother!!
    -no nappies and eating placenta not for me tbh!! X
     
  18. Rachel1509

    Rachel1509 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 19, 2011
    Messages:
    1,616
    Likes Received:
    0

    I've got this on record. Not sure if I wanna watch it though! I'm guessing you're recommending not to? Haha

    Sent from my BlackBerry using Tapatalk
     
  19. mummy2b19

    mummy2b19 Well-Known Member

    Joined:
    Oct 27, 2011
    Messages:
    2,602
    Likes Received:
    0
    im watching it but can't say im perswaded that smoothy made me very nearly part with my dinner xx
     
  20. BevG

    BevG Well-Known Member

    Joined:
    Jul 10, 2011
    Messages:
    7,806
    Likes Received:
    20
    theyre a bit nuts, fair play they put a lot of time and effort into 'natural' parenting but i dont think its necessary and i wouldnt have the patience to do complete elimination communication lol.
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice